söndag 2 september 2012

Inspiration...

...Marilyn!
Såg " My week with Marilyn" och fick sådan lust att titta igenom alla mina Marilyn-böcker.
Jag är ju lite besatt av Marilyn kan man ju säga, har väldigt många böcker, kalendrar, vykort ja allt man kan tänka sig om henne.

Men hon var så vacker och inspirerade och det sårbara och ledsna verkligen fascinerade mig.
Så jag fick som vanligt inspiration av henne att nu göra en tavla av just henne som motiv.

Får ut och köpa duk och hoppas "flowet" sitter i så det blir en Marilyn-tavla!

Om filmen så tyckte jag Michelle Williams gjorde det bästa hon kunde göra med gester, röst och rörelser för att efterlikna Marilyn men hon lyckas inte hela vägen fram( tycker jag) , tyvärr är det nog utseendet jag hade velat ha lite liknare, speciellt när skådespelerskan ska göra de där små små uttrycken i ansiktet som jag tycker är viktiga och då blev det tyvärr inte så likt fast hon gjorde det "rätt".

Well, annars var filmen bra, underbara kläder också ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar