lördag 24 juni 2017

Att göra en midsommarkrans

Hade tänkt att ha en köpt midsommarkrans i år, men tyckte det var lite för dyrt och så var jag även lite sent ute så jag valde att göra en själv. Köpte lite blommor, tre buketter för 99kr och sedan plockade jag lite blommor och gröna blad här i Gyllins trädgård. Kollade på lite bloggar hur man gjorde och tänkte att det var ju inte så svårt. Mycket roligare att göra själv tänkte jag, så jag fick ihop en till mig och en till Elly, himla kul var det!






 Inhandlade blomstertejp på blomsterlandet och så tog man ståltråd och gjorde en varsin ring som passar huvudena, tejpade ihop ändarna med tejpen.

 Gjorde sedan små "buketter" av blommor och grönt som man sen tejpar ihop.



 Sedan tar man de små buketterna och tejpar dem längst ståltrådsringen, klart!



 Inte så illa va?



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar