söndag 24 januari 2016

Dinner at Namu

Så kvällens middag var på Namu, den nya koreanska restaurangen här i Malmö och jag får de den ett väldigt bra betyg! Vilken mat! Fantastisk, man beställer in mellan 2-4 rätter var och det är perfekt att dela. Jag älskar sådan mat, väl komponerade rätter som man kan dela på och så får man ju prova så många smaker istället för att få en huvudrätt. Och vilka smaker, de satt mitt i prick vad jag gillar. Bra betyg på alla rätterna, dock var min efterrätt inte någon höjdare men Jonas var desto bättre.






Gao Bao, ett ångat bröd med bla sidfläsk i.



Pilgrimsmussla, räkbollar och hummerfond.



Laxsashimi




Crispy chicken.




Jonas efterrätt med chokladmousse, passionsfrukt och nötter.



Min dessert med clementinsorbet, mandel och saltade maränger. Det var nog de där marängerna som drog ner smakerna, salta maränger, inget för mig.

Men allt annat får toppenbetyg! Rekommenderas starkt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar