torsdag 29 december 2016

Nyårsdukning

Har fått önskemål om att tipsa lite om nyårsdukning så jag tänkte ge en liten hint om hur jag ska duka i år. Det kommer bli i svart, vitt och silver. Lite inspirationsbilder kommer här:



 Dessa bilder är från Pinterest och det är oftas där jag hittar inspiration. Tror jag har sökt mest på just dukningar ha,ha. Första bilden visar mest färgerna, svart och silver. Lite av känslan på det jag vill åstadkomma. Nästa bild så gillar jag klockan, tänkte göra egna sådana klockor och sätta vid varje plats. Sista bilden är på de vackra brudslöjorna (blommorna). Kommer att ha dessa blommor i små vaser jag gjort av barnmatsburkar och sedan knutit ett svart sidenband om. Kommer att ha svart duk och sedan ett silvrigt paljettyg som löpare.
Här kommer 2 bilder på lite av det jag kommer duka med.

 Det svarta tyget är köpt på IKEA och paljettyget är från Stoff & Stil. Det bästa med paljettyget är att du behöver inte sy i det, det är bara att klippa!
Hoppas detta kan inspirera! Lycka till med era dukningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar