tisdag 13 januari 2015

My body!

Visst förändras kroppen när man är gravid, det är inte så konstigt.
Jag som är van att träna och känna mig "fast" har inte tränat på de här nio månaderna, förutom lite "strö"-gånger.
Så nu är man allt lite "slapp" ha,ha.
Har blivit lite rundare om kinderna och mina muskler har ju verkligen minskat i volym.
Men när magen är borta och jag har ork ska jag börja att träna igen.
Det är ju faktiskt jätteskönt att träna och känna sig stark!
Jag får vara glad att jag inte gått upp jättemycket nu när jag varit gravid.
Kollade på gamla bilder och min kropp då, får vara "peppbilder" när det är dags att få tillbaka lite muskler och fasthet.
Jag tror det viktiga är att känna efter när man är gravid, om man inte har ork eller lust så ska man inte tvinga sig att träna men det viktiga är nog att inte gå loss på onyttiga grejer mer än vanligt.
Eller att "äta för två" som många passar på att göra.
Jag har inte gjort det, har ätit precis som jag brukar men åt lite oftare i början i och med jag mådde så illa.
Tyvärr har de senaste veckorna av ont och besvärligt att gå lett till att jag rör mig vääääldigt lite.
Men förhoppningsvis så kommer hon snart och jag kan gå ut och gå promenader med barnvagnen :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar