torsdag 7 september 2017

Hair updo step by step

Som ni kanske vet så älskar jag att göra uppsättningar och nu när jag inte jobbar som frisör längre så kliar det lite extra i fingrarna. Jag har införskaffat en låghårig docka som jag tänkte visa lite uppsättningar på. Detta kommer vara ett nytt kapitel i min blogg som kommer att komma lite då och då. Jag gör "steg för steg" så ni hänger med. Hoppas ni tycker det är kul och kanske till och med provar!

 Börja alltid med att preppa håret, jag sprayade i värmeskydd med lite stadga i. Sedan lockade jag det lite snabbt med plattången.

Därefter delade jag in håret i 4 sektioner, från öra till öra och sedan 2 delar där bak. tuperade den undre sektionen och satte den i en tofs.

 Sen satte jag på en "donut". Delade in svansen i 3 sektioner och tuperade lätt på var och en. Sedan fäste jag dem runt donuten. Lät några toppar få spreta ut.
 Tog sedan överhåret och tuperade det, fäste in det med hårnålar ovanför donuten och flätade det resterande håret som stack ut. Drog ut flätan så den blev större, drog den under donuten och fäste på andra sidan.
 Sedan flätade jag de två sektionerna närmast ansiktet och även här drog ut flätan så den blev större. Dessa drog jag över på andra sidan ovanför donuten. 
 Sedan satte jag bara i en blomstergirlang.
Klart!
 Som sagt använde jag ett värmeskydd, det var från Sebastian och även hårspray behövs. Jag gillar Osis session från Schwartzkopf. Hårnålar, hårdonut, klämmor och gummiband behövs också.

Lycka till!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar