onsdag 1 juli 2015

The Wedding!

I lördags var vi med på Sofie och Linus fantastiska bröllop!
Detta bröllopet blir verkligen svårslaget, det var trevliga människor, super supergod mat, vackra miljöer och snygga detaljer.
Hade verkligen en superkul dag och kväll/natt!

Här kommer rejält massa bilder ;)






Vigseln hölls i Klosterkyrkan i Ystad, har bott granne med denna kyrka i många år så det var lite kul de gifte sig just där.




Vackra dekorationer i kyrkan.









Mr & Mrs Westberg!


Sen blev det bubblor!








Efter gick alla gäster till den vackra klosterträdgården som är överfylld med rosenbuskar i olika gångar.





Där blev vi bjudna på fläderlemonad.









Därefter åkte vi alla en buss till Övrabyborg där middagen och festen skulle hållas.
Det var otroligt vackert där och vi började med att få bubbel och lite plockmat ute.
Vilka vackra miljöer det var, regnet hängde lite i luften men det klarade sig helt ok,innan vi skulle in småduggade det lite.










De hade gjort en liten "fotohörna" under ett träd där gästerna kunde fotas med roliga små masker.









Sen fick vi leta reda på våra bordsherrar och damer genom påståenden som skrivits om oss på lappar.



Brudparet har kommit och vi skålar!





Dags för middagen!
Älskar dukningen och tycker runda bord är absolut finast (har alltid sagt att jag ska ha runda bord på mitt bröllop), och det serverades vin och hemmabryggd öl till maten.
Och maten,vilken mat!!!
Heeelt fantastisk, det var egenkomponerad meny och jag får säga att till huvudrätt fick jag den godaste vegetariska biff (den kallades en vegetarisk Wallenbergare) som jag ätit...någonsin!








Och de vid mitt bord var det heller inget fel på ;)
De bästa att ha vid bordet kan jag säga, supertrevliga!




Tal hölls sånger sjöngs, ja en lyckad middag.





Trevligaste bordsdamen ever!


Även den här herren hade man trevliga samtal med.



Sen var det små bakverk och macarons!



Sen blev det bröllopsvalsen och efter det dans till liveband.
Dansade sjukt mycket :)



Man kunde beställa drinkar i baren, tror det här va en rabarber mojito, ha,ha.

Även gottebordet hann man med, och innan vi åkte hem blev det "nattamat" i form av pulled pork och jag fick givetvis vegetariskt.


Så det var det! Sen blev det taxi hem bums i säng och dagen efter fick Elly många pussar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar