måndag 19 december 2016

2års kalas

Rebecca och Johans dotter Cornelia (samt Ellys vän) fyllde 2 år! Elly har ju upptäckt att det finns något som heter "kalas" där det är ballonger, presenter och man får äta tårta, total lycka! Så det var ju extra kul att just gå på kalas. Våra vänners dotter Karin hade kalas för ett tag sedan och det var också succé! 
Här kommer lite bilder.

 Det var väldigt blygt i början, barnen bara tittade på varandra men sen kom de igång.
 Presentöppning.









 Tårtdax! Supergod tårta :)







 Hur sött?? Kompisarna Karin, Elly och Cornelia lagar mat.


 Gjorde ett "Pippi"kort till Cornelia.
 Det är ändå väldigt soft att gå på kalas, barnen leker med varandra och sen sitter man och snackar med sina kompisar. Perfekt! Tror jag fick i mig 4 koppar kaffe, massa sött och ett glas vin. Inte illa ;)
 

fredag 16 december 2016

Mobilbilder


Lite bilder från mobilen: Det nya rosa tältet, vilken succé! Hur mysigt är den inte?? Satte upp en ljusslinga i taket på den för extra mysstämning. Varm choklad med chili, otroligt gott! Vårt pyssel från "pysselkvällen", hann även med en fin "julkupa" den kan ni se senare. Och sen lilla Elly, sötnosen, fotar mycket på henne :)

Friday look





Blus - Forever21
Skärp - Bikbok
Kjol - Baum und Pferdgarten

Denna fredag åkte rött läppstift på. Älskar ju läppstift, särskilt rött, men ibland glömmer man bara bort att använda dem. Måste bli bättre på det :)
Trevlig fredag! 

måndag 12 december 2016

Lördagens dukning






Använde vårt "julpyssel" vi gjorde till lördagens dukning. Tyckte de små fina stjärnorna passade bra till ljusslingan och färgerna jag dukade i.

Oasis dress






Klänning - Oasis
Hårband - Minns ej

Så här såg jag ut i lördags, vi hade vänner på middag och jag valde min tweedklänning från Oasis. Det är skönt med lite tjockare tyg nu på vintern tycker jag.
 

Fryst nutellacheesecake



Gjorde denna i helgen, en fryst nutellacheesecake! Magisk god och med salta jordnötter till var pricken över i:et. Receptet tog jag från Roy Fares och det hittar ni Här!
 

söndag 11 december 2016

Lipsy dress






Klänning - Lipsy
Tröja - H&M

Det är nog bara så här jag kan sträcka mig i 90-talsmodet just nu: En tröja under klänning ha,ha!!! Är ju inget fan av 90-tals modet...

Christmas feeling




Ett litet försök att ta ett foto med Elly vid julgranen...ha, ha!! Det går ju alltid sådär, hon är ju livligare än livligast. Vi har 2 julgranar, en på nedervåningen och denna på ovanvåningen. Vitt, silver och blått har vi i denna och den där nere är i guld och rött. Det är ju så stämningsfullt med julgran så våra granar åker ju upp rätt så tidigt så man hinner att njuta av dem.
 

tisdag 6 december 2016

6 december nu och då

Idag, 6 december och jag exakt 2, och 1 år sedan. 2014 var jag höggravid med Elly, kan verkligen sakna den magen, det var så mysigt plus att jag mådde toppen! 2015 var Jonas och jag på Vitemölle badhotell, sov över och åt väldigt god mat! Mysigt och behövlig barnfri helg. Och idag, fixar lite hemma, skriver detta inlägg och ska fixa lite julklappar.

Today




Blus - Lindex
Halsband - Nelly.com
Kjol - Baum und Pferdgarten

Här har ni mig idag. Har varit i rensartagen och rensat i mitt lilla rum som var total kaos innan. Har en dålig vana att lägga saker på hög och till slut är det väääldigt många saker framme. Skönt att ha det gjort :)

måndag 5 december 2016

Spend or Save

Spend or Save

Trussardi blue jump suit
2 975 SEK - yoox.com

Wrap jumpsuit
630 SEK - oasis-stores.com

Dorateymur mid heel boots
4 595 SEK - net-a-porter.com

River Island gold high heel boots
580 SEK - riverisland.com

Oscar de la Renta pink hand bag
8 180 SEK - oscardelarenta.com

Accessorize zipper purse
540 SEK - accessorize.com

Kenneth Jay Lane cross jewellery
2 315 SEK - stylebop.com

Givenchy pin jewelry
620 SEK - macys.com

New



Älskar ju julen som ni förstår och i år tänkte jag addera detta roliga hårdiadem med att paket på till min outfit. Lite knasigt men roligt är det ju med dessa "knäppa"accessoarerna.
Denna kommer från Lindex.
 

lördag 3 december 2016

New






Blus - (Ny!) Lindex
Jeans - Zara

Här är en jag i en outfit från veckan. Min nya blus från Lindex, snygg eller hur! Här är jag också pigg och fräsch till skillnad från vad jag var igår. Då hade jag vinterkräksjukan och mådde såååå dåligt. Ush säger jag, dessutom så missade både jag och Jonas julfesten vi skulle gå på för Jonas blev också dålig. Men som sagt på denna bild är jag frisk och pigg, och dessutom väldig volym i håret tack vare de där Björn Axén produkterna jag inhandlade. Tummen upp!